Phuket -
Phuketissa valmistetaan uuden kaupunkimaiseman julkistamista kaupungin entisen vankila-alueen uudistamisen lähestyessä valmistumista. Yli 80-prosenttisesti valmistunut hanke tuo tullessaan Phuketin vanhan vankilan puisto vihreä keidas, joka on suunniteltu toimimaan sekä virkistysalueena että kulttuurikeskuksena.

Phuketin maakunnan hallinto-organisaatio (PAO) on johtanut muutosta ja visioinut paikasta kaupungin "uudet keuhkot". Puisto tarjoaa asukkaille ja vierailijoille varjoisia kävelyteitä, avoimia vapaa-ajanviettopaikkoja ja alueita, jotka on omistettu paikallishistorian oppimiselle. Julkisen puiston roolinsa lisäksi kehityshankkeen tavoitteena on kannustaa luovuuteen ja yhteisön osallistumiseen.

Liikenteeseen ja esteettömyyteen liittyvien huolenaiheiden ratkaisemiseksi PAO rakentaa puiston viereen myös kahdeksankerroksisen pysäköintilaitoksen. Yli 300 ajoneuvolle tarkoitetun rakennuksen odotetaan helpottavan ruuhkia ja tekevän vierailuista kätevämpiä.

Avajaisten on määrä tapahtua elokuun lopulla, Phuketin vanhan vankilan puisto edustaa yhdistelmää kulttuuriperinnön säilyttämistä ja modernia kaupunkisuunnittelua, muuttaen aiemmin rajoitetun paikan kaikille avoimeksi tilaksi.





