Phuket — 12. toukokuuta 2026
Phuketin ensihoitokeskus osallistui korkean tason työpajaan, jossa tarkasteltiin hätätilannesuunnitelmia ja vahvistettiin valmiutta mahdollisiin epidemioihin tai pandemiatilanteisiin. Phuketin syvänmeren satamassa pidetty istunto pidettiin Phuketin maakunnan hallinto-organisaation puheenjohtajan Rewat Areerobin johdolla.
Keskuksen valtuuskuntaa johti tohtori Kanchana Phanitpichethwong. He osallistuivat kattavaan harjoitukseen, jonka tarkoituksena oli yhdistää kansanterveysstrategiat koordinoituun hätätilanteisiin reagointiin.

Työpaja keskittyi virastojen väliseen tiimityöhön ja halusi parantaa valvontaa, ehkäisyä ja nopeaa reagointikykyä kansanterveydellisissä hätätilanteissa. Viranomaisten mukaan tällainen valmius ei ainoastaan vahvista luottamusta maakunnan terveysinfrastruktuuriin, vaan myös vakuuttaa sekä asukkaille että kansainvälisille vierailijoille Phuketin sitoutumisen turvallisuuteen.
Vahvistamalla epidemiavalmiutta tämä on osa Phuketin kokonaisstrategiaa kansanterveyden suojelemiseksi ja samalla sen roolin säilyttämiseksi johtavana maailmanlaajuisena matkailukohteena.





