Surat Thani-
Maakunnan kuvernööri Chumphon Wannachatsiri on ilmoittanut kiireellisistä toimenpiteistä puuttuakseen huoleen laittomasti oleskelevista ja pitkäaikaisesti työskentelevistä ulkomaalaisista Koh Phanganin, Koh Samuin ja Koh Taon saarilla. Tiedotusvälineissä on laajalti raportoitu, että erityisesti Israelin ja Venäjän kansalaiset ovat käyttäneet väärin turistiviisumeita työskennelläkseen ja osallistuakseen sopimattomaksi katsottuun toimintaan.
Edellinen tarinamme:
Kuvernööri selitti, että tällaiset käytännöt voivat vahingoittaa maakunnan matkailukuvaa, häiritä yleistä järjestystä ja vaikuttaa paikallisten yhteisöjen elämäntapaan. Hän vahvisti, että viranomaiset tutkivat ulkomaalaisten oleskelun laajuutta saarilla ja tehostavat laittoman liiketoiminnan torjuntaa, erityisesti sellaisen, johon liittyy nimellisiä rakenteita.
Kuvernööri Chumphon esitteli monivirastoisen lähestymistavan, johon kuuluvat maahanmuuttopoliisi, maakuntien työvoimatoimistot ja turvallisuusviranomaiset nopean ja tehokkaan toiminnan varmistamiseksi. Hän totesi, että viimeaikaiset operaatiot ovat jo tuottaneet tuloksia ja useita tapauksia on syytettynä.
Välittömien valvonnan lisäksi maakunta kehittää pitkän aikavälin strategioita järjestyksen ylläpitämiseksi ja Surat Thanin maineen suojelemiseksi ensisijaisena matkailukohteena. Kuvernööri kehotti asukkaita ja yritysten toimijoita yhteistyöhön ilmoittamalla epäillyistä rikkomuksista virallisten valituskanavien kautta.
”Yleisön osallistuminen on välttämätöntä rauhan turvaamiseksi ja luottamuksen vahvistamiseksi Surat Thanin matkailualalla”, hän sanoi ja korosti, että kestävä matkailu riippuu sekä sääntelyvalvonnasta että yhteisön valppaudesta.




